מהו רמקול מוגבר?

רמקול מוגבר יכול לעשות שמח בכל מקום. יש רמקולים מוגברים רבים מאוד בשוק ויהיה קשה מאוד לבחור אותו בלי לדעת למה הוא יכול לשמש או מה השוני ביניהם. זה הזמן להבין כמה עולה רמקול מוגבר, מה משפיע על המחיר וכיצד אפשר להוזיל את העלויות.

מהו רמקול מוגבר ומה המחיר שלו?

רמקול מוגבר הוא למעשה רמקול שההגברה קיימת בו באופן אינהרנטי. אין צורך במגבר נוסף, המגבר עצמו נמצא בתוך הרמקול מה שהופך את השימוש בו להיות נוח הרבה יותר. הוא יהיה קטן יותר, הוא יכול להשמיע מוזיקה בקולי קולות ובאיכות לא מעולה אך המחיר שלו יהיה גבוה באופן יחסית בגלל הנוחות הזו. כמובן שהמחירים יכולים להשתנות בגלל פרמטרים רבים, ועליהם עוד נרחיב בהמשך, אך המחיר שלו ינוע בין כמה מאות שקלים עד אלפי שקלים. במספרים המחיר יתחיל ככל הנראה מ-500 שקלים ויכול להגיע אפילו עד 20 אלף שקלים לרמקולים הכי טובים שיש לשוק להציע.

הגודל והאפשרויות משפיעים על המחיר

מבין כל הפרמטרים שמשפיעים על המחיר יש פרמטר אחד שיכול להיות משמעותי במיוחד והוא גודל הרמקול. כמובן שלא תמיד יש יחס ישר בין גודל הרמקול לבין עוצמת או איכות השמע אך בדרך כל לרמקולים גדולים יהיו טובים יותר ולכן גם יקרים יותר. אפשר לראות באינטרנט כיצד רמקול קטן יחסית שמתאים לאירוע ביתי יכול לעלות כמה מאות שקלים בלבד, בעוד רמקול גדול יותר שעומד על רגליים גבוהות לשמיעה טובה יותר של הקהל, יתחיל מ-3000 שקלים לפחות לדגם הזול ביותר. כמו כן יש לזכור כי לרמקולים ייתכנו אפשרויות שונות כמו חיבור מיקרופון, חיבור לבלוטות' וכולי, שמייקרים אותו.

גם איכות היצרן הוא פרמטר מכריע

איכות הרמקול היא הפרמטר שלרוב יכריע את המחיר ויקבע את הרף שלו. ככל שהרמקול יהיה איכותי יותר הוא גם יהיה יקר יותר אך חשוב להבין שלאיכות שלו יש משמעות הרבה יותר עמוקה מאשר איכות השמע. רמקול איכותי הוא רמקול שנוח להפעיל, שנוח לשימוש, קל משקל, שממדיו ביחס לעוצמת ואיכות השמע סבירים ובעיקר עמיד לאורך זמן. יש רמקולים מוגברים זולים שיהיו נהדרים אך ייהרסו כבר אחרי שנה. רמקול מוגבר איכותי שעולה כמה אלפי שקלים יישאר תקין לאורך שנים רבות ויחסוך לכם תיקונים יקרים ובעיקר הרבה כאבי ראש סביב ההתעסקות בנושא.

כיצד אפשר להוזיל את המחירים?

אם אתם רוצים להוזיל את המחירים אתם קודם כל צריכים להכיר את הרמקולים שיש בשוק ואת המחירים שלהם, ולהבין את הדרישות שלכם. האם אתם צריכים רמקול למסיבות ביתיות או לאירועים כחלק מהשימוש העסקי שלכם? אחרי סקר שוק והשוואת מחירים תוכלו לדעת מי היצרנים הכי טובים ומי המשווקים והיבואנים הכי משתלמים, וכך תוכלו להיחשף גם למבצעים. כמו כן אפשר לשקול לקנות רמקול מוגבר יד שנייה שיהיה הרבה יותר זול אם כי יש לבדוק את מצבו היטב טרם הרכישה.