בידוד רעש לאולמות אירועים

אולמות אירועים בכל רחבי הארץ זקוקים לפתרונות שונים שמטרתם בידוד אקוסטי. בעזרת בידוד רעשים יכולים אולמות אירועים להציע לבעלי האירוע ולאורחים שלהם חוויה מושלמת, למנוע עוגמת נפש מצד המוזמנים ובעיקר לשמור על מוניטין טוב וחיובי. השאלה מבחינת מנהלים באולמות אירועים היא מה צריך לעשות בשביל להשיג בידוד אקוסטי ברמה גבוהה וכמובן כמה זה עולה.

הנה למשל מספר טיפים שבהם בעלי אולמות אירועים יכולים להשתמש לפני שהם בוחרים פתרונות בידוד אקוסטי:

א. הכירו את ההבדלים בין חומרי הבידוד – חשוב מאוד להכיר את ההבדלים בין חומרי הבידוד ולהבין מה מאפיין אותם. חלק מהחומרים מיועדים למשל לבידוד אקוסטי בתוך חלל הפנים בלבד ולהפרדת רעש בין חדרים, בעוד חלק אחר יכול לשמש גם לבידוד רעש וגם לבידוד תרמי.

ב. קבלו הצעת מחיר על חומרים ועבודה – הדרך הכי טובה לחסוך בהוצאות כבר בשלבים הראשונים של יישום פתרונות בידוד תרמי היא לקבל הצעת מחיר מסודרת. הצעת המחיר חייבת לכלול בתוכה את עלות החומרים והעבודה, וכדאי שהיא תתייחס גם לתקופת האחריות.

ג. תאמו לוח זמנים לעבודות בידוד אקוסטי – אולמות אירועים לא עובדים באותו היקף לכל אורך השנה. יש תקופות מובהקות שבהן עולה הביקוש לאירועים באולמות, לעומת תקופות שבהן המצב הפוך. לפיכך, בעלי המקום צריכים לדאוג לתיאום לוח זמנים עבור בידוד אקוסטי וכך למנוע מצב שבו הם לא יכולים להציע ללקוחות שלהם אולמות פנויים.

החשיבות של בידוד רעש כהשקעה כלכלית

כמובן שהוספת פתרונות בידוד רעש ברמה גבוהה לאולם אירועים חדש או קיים כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת. אי אפשר להתעלם מהעובדה הזו ומהאופן שבו היא משפיעה על מערכת השיקולים של בעלי אולמות, אך צריך לראות אותה כהשקעה משתלמת לטווח ארוך.

לאחר התקנה חד משמעית של פתרונות בידוד כמעט לא נדרשת תחזוקה. הפתרונות עמידים לכל אורך השנה, הם מתאימים לכל סוגי האירועים ואפשר לשלב אותם בתוך האולם בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. בשביל זה צריך רק להשתמש בשירות מקצועי של יישום פתרונות בידוד ולא להתפשר.

המאמר באדיבות רגומי חומרי בידוד