שמלות כלה צנועות

אחד מהדברים שכלות הכי מחכות להם לקראת החתונה, הוא ההתארגנות ביום האירוע עצמו: האיפור, התסרוקת וכמובן לבישת השמלה הלבנה. תחום עיצוב שמלות הכלה בישראל הוא מפותח מאוד, וניתן למצוא אותן בסגנונות רבים ואופנות שונות, מעודכנות ובאיכות תפירה גבוהה. עם זאת, כאשר כלה שומרת מצוות תתחיל בחיפושים לבחירת השמלה שלה, ייתכן והיא תיתקל בקשיים עד למציאת השמלה שתענה על כל דרישותיה.

מהו האתגר במציאת שמלות כלה צנועות ומעוצבות?

שמלות כלה המיועדות לקהל הנשים הדתיות והשמרניות, הן לא נפוצות במיוחד בסלוני הכלות הגדולים, וכאשר אישה כזו מתחתנת ותהיה מעוניינת למצוא חנות שמוכרת שמלה, המכסה את רוב חלקי הגוף- תהליך הבחירה כנראה ייקח לה לא מעט זמן. מרבית הפוקוס בקולקציות הקיימות היום בשוק הוא על שמלות חשופות למדי, וגם כאשר ישנו בד המכסה את החזה- לרוב הוא יהיה שקוף על מנת להבליט את האזור. זה בדיוק ההפך ממה שהנשים הללו מחפשות- כלות שמרניות יבקשו, אמנם- לבטא אלגנטיות, חגיגיות ונשיות בשמלת הכלה שלהן- אבל ירצו לעשות זאת באמצעות כיסוי העור בבד אטום וללא רמיזות סקסיות.

האם ניתן להפוך שמלת כלה "רגילה" לצנועה?

שמלות חשופות או קצרות מדי, תמיד ניתן לשנות לסגנון צנוע יותר באמצעות תוספות של בד. את הכתפיים החשופות אפשר להלביש בשרוולים ואת המחשוף לכסות בבד נוסף. המראה המתקבל עלול להיראות פחות יפה, והשמלה עלולה לאבד מהייחודיות שלה. כלה המעוניינת לרכוש שמלה צנועה לחתונתה, אם כן, עדיף שתרכוש מראש שמלה שעוצבה לפי בקשותיה הספציפיות- בין אם בסלון כלות שמייצר שמלות כאלה, ובין אם בהתאמה אישית אצל תופרת פרטית.

מהם הדגשים שכלה צריכה לתת לתופרת שלה?

חשוב שהכלה המיועדת תרגיש בנוח כאשר תלבש את השמלה, ולא "בתוך תחפושת". רצוי למצוא תופרת שהתנסתה כבר בעיצוב ותפירה של שמלות כלה צנועות, אשר ניתן יהיה גם לעיין בתיק העבודות שלה בכדי להתרשם. ככל שהכלה תדע להסביר טוב יותר מה חשוב עבורה- אם זה כיסוי המרפקים, גודל המחשוף, סוג הבד וכדומה- כן תוכל התופרת להכין את השמלה, בהתאמה טובה יותר עבורה, על מנת שתרגיש במיטבה ביום החשוב בחייה.