ניקוי מנדפים לאולמות אירועים

אולם אירועים משרת מאות אנשים על בסיס יומי ובדרך כלל הוא מכיל מטבח תעשייתי סגור. המאפיינים המיוחדים של אולם אירועים מחייבים אותו לעמוד בתקנות מסוימות של המשרד להגנת הסביבה, כיבוי אש ורשויות נוספות. בין היתר, בעלי אולמות אירועים צריכים להתקין מערכת נידוף וטיהור אוויר ולדאוג לתחזוקה שוטפת של ניקוי מנדפים.

מנדפים מיועדים להגן על בריאות העובדים והנוכחים באולמות אירועים. את מדפי היניקה הקבועים מתקינים במטבח כדי לקלוט ביעילות את כל הגזים הרעילים, האדים והעשן וניתן גם לשלב סוגים שונים של קולטי אדים, מנדפים תקרתיים, מנדף קטום ועוד. המשותף לכל סוגי מערכות הנידוף וטיהור האוויר הוא הצורך בניקוי תקופתי איכותי ומקצוע.

למה חשוב לבצע ניקוי מנדפים באולמות אירועים?

תדירות שירותי ניקוי מנדפים באולמות אירועים נקבעים לפי אופי השימוש במערכת. סוג או תדירות הבישולים קובעים כל כמה זמן לנקות את הארובות והמנדפים. יש כמה סיבות בולטות לביצוע ניקוי מנדפים באולמות אירועים:

א. תקן מכבי אש – הדרך היחידה לקבל את אישור מכבי האש להפעיל אולם אירועים היא לעמוד בתקנים ובדרישות. התקנים קובעים בין היתר את תדירות הניקיון של המנדפים ואת התחזוקה שלהם למניעת סכנת התלקחות ודליקות.

ב. יעילות קליטת הריחות – הניקוי חשוב כי הוא קובע את היעילות של קליטת הריחות. שומן ולכלוך שמצטברים בדפנות המנדפים עלולים להוות סכנה, לנזול כלפי רשת הגריל והפחמים ולגרום נזקים בלתי הפיכים לאולם.

ג. אלטרנטיבה לניקוי עצמי – ניתן כמובן לבצע ניקוי עצמי של המנדפים אחת לתקופה מסוימת, אך הוא אינו מחליף את הניקוי המקצועי. במהלך ניקוי מקצועי מתמקדים במסנני הטיפות ומבצעים שטיפה בלחץ מים עם חומרים ייעודיים. כמו כן, מבצעים ניקוי של הארובה ופותחים את פתחי השירות כדי לנקות את החלק הפנימי של התעלה. זו למעשה האלטרנטיבה הטובה והמועדפת בהשוואה לניקוי עצמי.

בנוסף, כדאי לבדוק את רמת המקצועיות של חברת הניקיון או התחזוקה. יש לוודא שמדובר על חברה אמינה שמסוגלת לתת אישור סופי על ביצוע העבודה ומסמך שמוכר על ידי רשות הכיבוי ורשויות האכיפה.