איך לארגן חגיגת שבת חתן מושלמת?

שבת חתן הוא אירוע משמח וחשוב ביותר בחייו של בעל שמחה (חתן או בר מצווה). את שבת החתן מציינים באווירה משפחתית ואינטימית ואם בעבר זה היה מתקיים בבית משפחת החתן, הרי שכיום זה לא בהכרח כך. המשפחות הן גדולות והבתים לא תמיד מספיקים בשביל לאכלס את כולם בנוחות לחגיגה הגדולה. מה גם שלמשפחת חתן השמחה לא תמיד יש פנאי או כלים בכדי לארגן שבת חתן מושלמת. בדיוק מסיבה זו יצאו שבתות החתן מהבתים הפרטיים אל ארגונן של חברות המיועדות במיוחד לכך. אותן חברות יציעו לכם מקומות מתאימים, קייטרינג ובאופן כללי ידאגו לכל הפרטים הקטנים ביותר. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות ושהחגיגה תהיה שמחה, נוחה ומוצלחת.

שבת חתן מחוץ לבית

שבת חתן היא אירוע לכל דבר ועניין ואם להיות כנים לא כל אחד מסוגל ויכול לארגן אירוע שכזה בביתו. יש לדאוג לאוכל עבור כל האורחים, למקום ראוי ומספיק גדול לחגיגה, ופעמים מסוימות גם למקומות לינה לאורחים. הבחירה בארגון שבת חתן מחוץ לבית נותנת הרבה שקט ובעיקר תחושה שהחגיגה תהיה מאורגנת למשעי ועד לפרטים הקטנים ביותר. במשפחות מסוימות נחשבת שבת החתן לאירוע חשוב לא פחות מהחתונה או מהעלייה לתורה ולכן מושקעת בה מחשבה וכספים רבים.

איך בוחרים מקום לשבת חתן?

אז אחרי שהשתכנעתם לקיים את החגיגות שלא בביתכם, הגיע השלב של בחירת המקום. ראשית יש להגדיר תקציב לאירוע ולכלול בתוכו את כל מה שחשוב לכם שיהיה בו (אוכל, שתייה, מתנות לאורחים וכו').  לאחר הגדרת התקציב עליכם לחשוב על מיקום האירוע ולבחור מקום שיהיה במרחק הליכה מבית כנסת שגם אורחים שומרי השבת יוכלו להשתתף בכל שלבי החגיגה. בחרו במקום שמצד אחד עומד בתקציב שקבעתם ומהצד השני מספק לכם את כל הדרישות שהן הכרחיות מבחינתכם. בנוסף לכך חשוב לבחור במקום בעל ניסיון באירוח שבתות חתן, מקום שמכיר את כל מה שחשוב שיהיה וידאג שהאירוע יתקתק ודבר לא יחסר.

את מי מזמינים לשבת חתן?

על פי המסורת עתיקת היומין המוזמנים לחגיגת שבת חתן יהיו בני משפחה בלבד. אלא שכמו כל מסורת גם מסורת זו שינתה צורתה לאורך השנים, מה שגרם לחגיגות להיות גדולות בהרבה. המטרה בהזמנת האורחים לשבת חתן היא ליצור אווירה אינטימית ומשפחתית כך שלא כל מי שיהיה בחתונה יהיה גם באירוע הזה. נהוג להזמין את בני המשפחה הקרובה (של שני הצדדים), בני משפחה רחוקים יותר וגם חברים קרובים במיוחד. שימו לב שאתם מזמינים את כל מי שחשוב לכם והקפידו לא לחרוג יותר מידי כדי שלא תהיה לכם שבת חתן שהיא בסדר גודל של חתונה או בר מצווה.