תכנון חתונה בחו"ל – כל מה שצריך לדעת

חשבתם שלתכנן חתונה בארץ זה מסובך ויקר? חכו שתנסו לעשות את זה מעבר לים. החל מהתאריך, דרך האולם ועד התקציב – הנה המדריך המלא

חתונה מעבר לים מלווה בשורה ארוכה של הכנות מקדימות. אם רצה הגורל ובחיר לבך גר בחו"ל, יחד עם כל בני המשפחה והחברים, מאוד יכול להיות שתרצו להתחתן ועדיין לאפשר לכולם להגיע לאירוע. השאלה היא איך עושים את זה בצורה נכונה ומה כדאי לבדוק מראש.

קודם כל, חתונה בחו"ל דורשת השקעה של זמן. תוכלו להתייעץ עם מפיק חתונות מקצועי כדי להקל על התהליכים ולדאוג למה שקשור בארגון האירוע. היתרון הוא ריכוז כל המשימות מול גורם אחד, אך החיסרון הוא תוספת לא מבוטלת למסגרת התקציב.

שנית, יש משמעות גדולה למדינה הספציפית

חתונה בחו"ל

שבה תבחרו להתחתן. חתונה אזרחית בקפריסין או יוון נחשבת פשוטה יותר כי המדינות נמצאות במרחק טיסה קצר, לעומת חתונה בארצות הברית שמחייבת היערכות שונה לחלוטין.

למזלכם, טיסות לניו יורק וליעדים תיירותיים נוספים באמריקה יוצאות בתדירות גבוהה ואין צורך להיות מוגבלים רק לתאריכים מסוימים. מנגד, סביר להניח שמי שיטוס עד ארצות הברית כדי להיות בחתונה שלכם ירצה להישאר כבר עוד כמה ימים. נסו לתכנן לוח זמנים שמתחשב בזה וזכרו שאולי תהיה לכך השפעה על גובה המתנות.

כמה אנשים מזמינים לחתונה וממה כדאי להיזהר?

חשבו יחד עם בני הזוג על כמות המוזמנים שצפויים להגיע לאירוע. בחרו מקום מתאים והיזהרו ממחירים נמוכים מדי. אם אתם לא מכירים היטב את התרבות המקומית והמדינה זרה עבורכם, השקיעו קצת זמן בסיור לוקיישנים. בקרו בכמה חתונות שנערכות בסגנון הרצוי וכך תוכלו לקבוע סדר עדיפויות כלכלי. החליטו על מה לוותר כדי לשמור על מסגרת התקציב וותרו על תוספות שאין בהן צורך.

בניגוד לחתונה שנערכת בארץ, הזמנת אורחים לאירוע בחו"ל דורש עדכון שלהם חצי שנה מראש לפחות. האורחים שלכם צריכים להיערך מבחינת חופש מהעבודה והלימודים, הזמנת כרטיסי טיסה, הזמנת בתי מלון, השכרת רכב ועוד. אל תחכו לרגע האחרון ונסו להקדים ככל האפשר את ההודעה.

מה המשמעות של נישואין אזרחיים?

חתונה בחו"ל היא ללא ספק חוויה בלתי נשכחת עבור כל המעורבים. עם זאת, בסופו של דבר אתם אלו שצריכים להתמודד עם ההשלכות. בדקו מראש את המשמעות של נישואין אזרחיים והתייעצו עם אנשי מקצוע מקומיים בכל מקרה של דילמה או התלבטות. במידה ותבחרו בנישואין כאלה, תצטרכו להתנהל גם מול הרשויות בארץ ולהגיש את הטפסים הרלוונטיים. הבירוקרטיה סביב הנושא עלולה לתסכל אתכם, אבל זה חלק בלתי נפרד מהתהליך.

הזמן הנדרש לתכנון חתונה בחו"ל הוא בסביבות 10 חודשים. לאחר 3-4 חודשים כבר תוכלו לקבוע תאריך, לשלוח הזמנות ולחכות בקוצר רוח ליום המאושר בחייכם.

חתונה בחו"ל