מה להביא לאירועים – מזומן, צ'קים, מתנות, או משהו אחר?

האמת צריכה להיאמר – בכל פעם שאתם וזמנים לאירוע מיוחד ומשמח, אם מתחילים קצת לחשוש. האירועים הללו לעתים עולים לנו לא מעט כסף – בין אם מדובר על חתונה, ברית, בר מצווה, מסיבת אירוסין, יום הולדת, או כל אירוע אחר. לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו שבורים את הראש מה להביא הפעם – האם זה לגיטימי להביא מתנה למסיבת ברית? האם צריך להביא כסף מזומן למסיבת אירוסין? יש כל כך הרבה התלבטויות – ולכן טוב שיש מדריך שיוכל לעשות לכם קצת סדר בכל ההתלבטויות.

כך תבחרו באפשרויות הטובות ביותר

  • מתי להביא מתנות? – נתחיל בחדשות הטובות: אפשר להביא מתנות בלא מעט אירועים! למעשה ברוב האירועים זה יתקבל בברכה רבה מאד. בין השאר למסיבות ימי הולדת וכן למסיבות אירוסין זה מקובל מאד להביא מתנות, והן אפילו לא צריכות להיות יקרות מידי. גם למסיבות רווקים ורווקות אפשר לפנק עם מתנה את כלת או חתן השמחה. יודגש שגם למסיבות טרום-חתונה כגון טקס המימונה – נהוג בהחלט להביא מתנה. מה עם החתונה עצמה? לחתונה אמנם מקובל יותר להביא צ'ק, אבל אם מצבכם הכלכלי דחוק מעט ואתם לא רוצים לתת צ'ק בסכום נמוך – המתנה בהחלט תבוא בחשבון ותיתן לכם מוצא מכובד.
  • צ'קים ומזומן – כמובן שיש אפשרות בכל אירוע כמעט, לתת צ'ק או מזומן. היוצא מן הכלל אלו אולי אירועים מאד אינטימיים כמו מסיבות רווקים ורווקות שם בכל זאת צריך לתת מתנה. אולם בכל אירוע אחר – מהברית ועד לחתונה ובר המצווה, זה לגמרי לגיטימי להביא כסף מזומן או צ'קים. קחו בחשבון שכדאי שהצ'קים יהיו למועד פירעון מוקדם יחסית. לא מקובל שצ'קים לאירועים יהיו בעצמם צ'קים שגולגלו מאדם אחר שנתן לכם אותם, ולרוב בעלי האירוע לא ירצו להשתמש בשירות של ניכיון צ'קים (השירות של ניכיון צ'קים מתאים יותר לגורמים מסחריים, או גורם פרטי שקיבל צ'קים בנסיבות אחרות). חתני וכלות השמחה לא מצפים להשתמש כאמור בשירות של ניכיון צ'קים ומצפים שיוכלו לפדות את מלוא סכום הצ'ק בהקדם. לכן, עדיף לפעמים לרשום צ'ק בסכום קצת יותר נמוך – מאשר צ'ק בסכום גבוה אבל לפירעון עתידי, ובטח שלא לגלגל צ'ק. בנגוע לכסף מזומן – זה תמיד מתקבל בברכה, ולעתים זה גם פשוט יותר מצ'ק עבור מי שמארגן את האירוע.

ומה עם אפשרויות אחרות?

יש גם אפשרות למשהו אחר, שזה לא בדיוק מתנה או כסף – אלא דווקא אוכל! יש כיום טרנד של אירועים חברתיים, בדגש על חתונות חברתיות. הרעיון הוא מעט הוצאות, ולכן אין צורך בהרבה הכנסות. כך האורחים פשוט צריכים להביא איתם מאכלים שהכינו בבית – וכך לא צריך להוציא עשרות אלפי שקלים על קייטרינג. זו בהחלט אפשרות שבאה בחשבון – אבל זה כבר תלוי ברצון הספציפי של מי שמארגן את האירוע, ולא בכם.