המדריך לטבילה במקווה

טבילה במקווה היא פעולה חשובה שאותה צריכה לבצע כלה ביום חתונתה ויש כאלה שטובלות פעם בחודש לאחר החתונה. הנה כמה דגשים שיכולים לעזור לך להתמודד עם המטלה:

א. אופי המקווה – מקווה טהרה הוא על פי ההלכה מאגר מים פתוח שניזון רק ממי גשמים. עם זאת, רוב הנשים נוהגות לטבול במקוואות מלאכותיים משיקולי פרטיות וטמפרטורה. חימום מקוואות מבוצע על ידי חברות מקצועיות ובפיקוח של העירייה. המקום עצמו נראה כמו חדר מלתחות, יש בו חדרי שירותים ואמבטיה וגם אזור המתנה.

ב. הסיבה לטבילה – הטבילה במים אמורה לטהר את האישה ולהכין אותה לגלגל המחזוריות הבא. אפשר לראות קשר ברור בין מצוות הטבילה במקווה לבין האופן שבו תופסת היהדות וההלכה את גוף האישה. לפי המסורת, המחזוריות שמאפיינת את גוף האישה היא תהליך של התחדשות ובריאה מתמשכת. לכן הטבילה במים מסמלת את החיים והצמיחה ונערכת לפני יום הנישואין, שנחשב בפני עצמו לקדוש.

ג. בחירת מקווה – חימום מקוואות מבוצע בכל המקומות העירוניים ואין לך סיבה לחשוש מהבחינה הזו. מצד שני, עלייך לבחור מקווה שמתאים לך. נסי להשתמש בהמלצות של חברות ובנות משפחה, הגיעי בעצמך למקווה הקרוב למקום מגורייך ובדקי האם קיימת אפשרות לטבול לצד בלנית מסוימת.

מה להביא למקווה ואיך נערך הטקס?

חתונה דתית

חימום מקוואות נערך בין היתר על מנת להבטיח לך חוויה נעימה וטובה. תצטרכי להביא איתך מגבת, כלי רחצה, מקלות אוזניים, מסרק, נעלי מקלחת, בגדים תחתונים, מטבעות קטנים לתשלום ובחלק מהמקוואות גם מכתב הפניה לטבילה מהרב שעורך את החופה.

אפשר להקדים את המקווה עד ארבעה ימים לפני החתונה ונהוג לעשות זאת בערב שלפני. בחדר ההמתנה פוגשים בדרך כלל נשים נוספות, שמגיעות למקווה לאחר תום הדימום הווסתי וכחלק ממסורת השמירה על המצוות. במסגרת ההכנות שאותן ניתן לבצע גם בבית, תתבקשי להתרחץ ולהבריש את השיער, להוריד את כל התכשיטים והאיפור, לגזור ציפורניים ולוודא שאין שום דבר שחוצץ בינך לבין המים.

ברכת הטבילה נאמרת לפני הכניסה למים או לאחר הטבילה הראשונה, בהתאם למנהג. הבלנית תלווה אותך עד סיום הטבילה והחזרה לחדר ההתארגנות.