איך בוחרים חברת צילום אירועים מקצועית

כמו כל תחום כמעט, גם עולם הצילום המקצועי לאירועים בישראל, מציע לכם מגוון רחב של צלמים וחברות צילום. אם אתם לקראת אירוע חשוב ומחפשים צלם, המאמר הבא מוקדש לכם. חשוב לציין שכמו כל דבר משמעותי, נדרשת מכם השקעה, על מנת למצוא את הצלם או החברה שיתאימו לכם באופן המיטבי. השקעה של זמן ופגישות בעיקר.

המלצות

חברת צילום מקצועית

הנגישות הרבה של מידע ברשת, מאפשר לנו היום לשלוח לחמנו על פני המים ולקבל מידע חוזר. אתם יכולים להעלות שאלה בפייסבוק שלכם או באחת מקבוצות הוואטסאפ בהן אתם חברים, ולקבל המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם, עמיתים וחברים. ההמלצות הללו בדרך כלל מסתמכות על ניסיון אישי, צלם או חברת צילום שצילמה אירוע משפחתי כלשהו כגון חתונה, ברית, בר מצווה וכו'. השלב הראשון שלכם בדרך למציאת צלם או חברת צילום אירועים מקצועית, מתחיל באיסוף המלצות.

ביקור באתר האינטרנט של המומלצים

השלב הבא לאחר שאספתם המלצות על מספר צלמים, הוא ביקור באתר האינטרנט שלהם על מנת שתוכלו להתרשם. באתר תוכלו לראות דוגמאות רבות של צילומים, סביר להניח, ותוכלו להתרשם מה"רוח" של הצלם/ת, האווירה שהם מתחברים אליה, זה יעזור לכם מאד לקבל רושם. אם אתם קצת בלחץ של זמן לסגור נושא זה לפני האירוע, או לחילופין, פשוט לא בא לכם להשקיע בזה כל כך הרבה אנרגיה, מספיק גם שתאספו 3 שמות מומלצים של צלמים ותיכנסו לאתר האינטרנט שלהם. משימה זו לא תיקח יותר מכמה דקות. חשוב להבין כי צלם מקצועי, או חברת צילום אירועים מקצועית, יתחזקו אתר רציני, איכותי, שניתן להתרשם ממנו, בניגוד לצלם חובבן, אשר לא בטוח שכלל יחזיק אתר משלו.

קביעת פגישה

השלב הבא לאחר שהמשכתם לסנן ולבחור את מי שמתאים לכם, הוא לקבוע פגישה. פגישה עם צלם פוטנציאלי היא שלב קריטי כיוון שלאחר שלב זה עליכם להחליט באיזה צלם או חברה תבחרו. בפגישה עם הצלם תוכלו להתרשם ממנו באופן אישי כאדם, ולבדוק אם יש ביניכם כימיה, חיבור, אווירה טובה. מעבר לחיבור האישי כאדם, תוכלו להתרשם לגבי מידת המקצועיות והניסיון שלו. אל תתביישו לשאול שאלות כגון:

  • כמה זמן אתה בתחום?
  • כמה אירועים צילמת?
  • עד כמה הלקוחות שלך מרוצים מהעבודה שלך?
  • מה חשוב לך בעבודה שלך?
  • מתי אתה מגיע לאירוע ומתי אתה מסיים?

נכון שאף איש מקצוע לא יעיד על עצמו, סביר להניח, שהלקוחות שלו לא מרוצים, אבל איש מקצוע עם ניסיון ובטחון, יוכל לענות על שאלה כזו בלי למצמץ, וזה יכול לעזור לכם להבין מי עומד מולכם.

חשוב מאד לשאול לגבי עלויות, דרך התשלום ותנאי התשלום, על מנת שלא יהיו הפתעות לאחר מכן.